El projecte, coordinat per l’Institut d’Estudis Europeus, vol contribuir a generar noves idees sobre migració. El propòsit és proporcionar prediccions precises i solucions de gestió adequades dels fluxos migratoris a la UE en les fases de recepció, reubicació, assentament i integració de la migració, d’acord amb una àmplia gamma de factors humans i utilitzant múltiples fonts.

El passat 20 de gener la Comissió Europea va notificar a la UAB que finançarà el projecte “IT tools and methods for managing migration flows” (ITFLOWS), dins el programa H2020, amb un import de 4.871.830 €. El projecte ITFLOWS començarà oficialment a mitjans d’abril de 2020 i tindrà una durada de tres anys, en els quals es proposaran solucions a mida per a professionals i governs per tal de gestionar la migració. D’una banda, la EUMigraTool (EMT) es dissenyarà per a organitzacions que treballen en primera línia de la frontera, organismes de recepció de segon nivell i també municipis. També proporcionarà solucions basades en la predicció dels fluxos migratoris i la identificació de riscos de tensions entre els migrants i els ciutadans de la UE. D’altra banda, una anàlisi en profunditat sobre els factors que impulsen la migració, així com el sentiment públic cap a la migració, conduirà a la redacció de recomanacions adequades i bones pràctiques per als responsables polítics, els governs i les institucions de la UE.

La coordinadora és la professora Cristina Blasi Casagran, la qual treballarà amb un equip d’investigadors de la UAB pertanyents a la Facultat de Dret, la Facultat d’Economia i l’Institut de Dret i Tecnologia (IDT-UAB). A més de la UAB, participen en el projecte altres 13 institucions de tot Europa: European University Institute (Itàlia), Ethniko Kentro Erevnas Kai Technologikis Anaptyxis (Grècia), Centre for European Policy Studies (Bèlgica), Institut für Weltwirtschaft (Alemanya), Istituto Affari Internazionali (Itàlia), FIZ Karlsruhe – Institut für Informationsinfrastruktur GMBH (Alemanya), Cork Institute of Technology (Irlanda), Associazione della Croce Rossa Italiana (Itàlia), Oxfam Itàlia Onlus (Itàlia), Center for the Study of Democracy (Bulgària), Open Cultural Center (Bulgària), Terracom Informatics LTD (Grècia), i Brunel University London (Regne Unit).