Amb el títol “EUROPA ES PREPARA PER A LES NOVES GENERACIONS”, i en el marc de l’Any Europeu de la Joventut s’ha celebrat, el 7 i 8 d’octubre, la primera edició de la Universitat Europea del Consell Català del Moviment Europeu (CCME), al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí.

Hi ha hagut quatre taules que han tractat els següents temes: “Conferència sobre el Futur d’Europa (CoFoE): Valoració i efectes”, amb les ponències d’Antoni Castells, Francisco Aldecoa i Arnau Queralt, i la participació activa de joves assistents, s’han debatut les mancances de la UE i establert les millores que caldrien per fer una UE amb millors estàndards d’eficiència i democràcia. Més de 15 estudiants del MUIE nan participat en aquest event.

Per altra part, l’exposició de Gerard Vives, representant al Departament d’Exteriors de la Generalitat, va aportar tot el que des del govern català s’havia treballat i comunicat respecte a la Conferència sobre el Futur d’Europa. Pel que fa a la Taula “Respon la Unió Europa a les necessitats de la joventut?”, els joves Rubén Sans, Josep Soto, Lucia Aliagas i Cristina Gelabert han exposat i debatut la problemàtica que tenen els joves i les aportacions que podria fer la UE al respecte, amb intensa participació del joves assistents com a públic.

A la Taula “Aportacions i mancances de la Unió Europea als municipis”, amb Joaquim Llimona, Conxita Font i Pere Caselles de ponents, s’ha explicat quins fons europeus hi ha a disposició dels municipis, com es sol·liciten i gestionen i també la problemàtica que tenen les entitats locals per informar-se i gestionar-ho, especialment les petites. I pel que fa a la Taula “Els efectes polítics, econòmics i socials de la guerra d’Ucraïna”, Antoni Segura, Senén Florensa, Carme Colomina i Francina Esteva, han exposat el perquè, la realitat i els possibles efectes de la guerra d’Ucraïna, amb una nodrida participació del públic.

En síntesi, més de nou hores d’informació i intens debat sobre temes europeus d’interès, que de ben segur han aportat coneixement a les persones que hi han assistit.