El 17 de maig es va celebrar, al Palau Macaya de Barcelona, la segona sessió del Cicle de ponències sobre la situació jurídica i social dels joves estrangers no acompanyats a Catalunya, organitzat per l’Oficina del Club de Roma a Barcelona, la Facultat de Dret de la UAB i l’Institut d’Estudis Europeus de la mateixa Universitat; tot allò en el marc de les activitats desenvolupades per part de l’Observatori Universitari sobre Menors no Acompanyats a Catalunya, del qual l’IEE és membre fundador.

L’acte va ser presidit per en Jaume Lanaspa, president de l’Oficina del Club de Roma a Barcelona, i per la doctora María Carmen Gete-Alonso, Catedràtica de Dret civil de la UAB.

Sota el títol de “La col·laboració entre l’Estat espanyol, les comunitats autònomes i els països de procedència: una qüestió de corresponsabilitat”, l’Ester Cabanes, Directora General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència de la Generalitat de Catalunya, va exposar les línies fonamentals de “l’Estratègia catalana per a l’acollida i la inclusió dels infants i joves emigrants sols” (gener de 2019).

La ponent va subratllar que l’arribada d’aquests joves és una oportunitat i no pas un problema, reclamant la necessitat de reformar la normativa d’estrangeria perquè es pugui oferir-los un futur. En acabar la seva intervenció, es va produir un debat molt interessant entre les persones convidades, pertanyents a la Facultat de Dret de la UAB (professorat membre de l’Observatori), al Cos de Mossos d’Esquadra (Comissaria de Menors), així com a entitats sense ànim de lucre com UNICEF, Creu Roja, Comissió Espanyola d’Ajuda al Refugiat, Sicar-Cat i In-Via.

Següent sessió del Cicle de Ponències:

Palau Macaya de Barcelona, dilluns 7 de juny de 2021, 18 h.

Ponents: doctores María Carmen Gete-Alonso i Judith Solé, Catedràtiques de Dret civil de la UAB.

Títol de la ponència: “Els menors estrangers no acompanyats davant del mirall de la normativa de protecció de la infància i de l’adolescència”.